אנטומיה נשית - חכמה נשית ♡ הקשר הרגשי לאברי הרבייה הנשיים ♀
top of page

אנטומיה נשית - חכמה נשית ♡ הקשר הרגשי לאברי הרבייה הנשיים ♀

אני רבות מדברת על גוף-נפש, ואיך שכל מחלה/אי נוחות שמגיעה אלינו בעצם נותנת לנו סממן לתהליך הרגשי אישי שאנחנו עוברות.

נשים רבות (!) סביבי שסובלות מבעיות באנטומיה הנשית שלהן מחפשות פלסטר או "quick fix״ כדי שלא יכאב/יציק להן בגוף.

הן סובלות פטריה ממש לא נעימה בנרתיק או דלקת בדרכי השתן, לפעמים זה גם כאבים בחדירה או קושי להיכנס להריון.

במאמר זה רציתי לתת דוגמאות של הקשר בין האנטומיה המדהימה בגוף האישה, החכמה הצפונה שם והביטוי הפיזי של מחלות השונות שמתפתחות מליקוי אנרגטי או ענין רגשי לא פתור.

המאמר הזה בעיקר רלוונטי לימים אלו בו אני לוקחת חלק בכנס הנפלא מתבוננות פנימה- כנס מקיף להתמודדות וריפוי כאבים בפות.

כמובן שמה שכתוב בהמשך זה לא אמת מוחלטת, יכול להיות שלא תמצאי את עצמך בדוגמאות שאני אניח פה. אבל זו מפה שנותנת לנו קצת יותר הבנה כדי שנוכל לעשות תהליך רגשי משמעותי עם עצמנו.

ההזמנה שלי היא בעיקר לזכור שכל כאב, הוא הדרך של הגוף שלנו להודיע לנו שמשהו לא בסדר. אם נעצור להקשיב נגלה שיש תהליך רגשי ואישי שיכול להטיב עמנו ועם חיינו.

ːːːːːːːːːːːːːːːːːːːːː

❥ צוואר הרחם והנרתיק עצמה - הנרתיק שלנו מסמנת את היכולת ליצור גבולות בריאים. יש את צוואר הרחם בסופה שמהווה שער חשוב מאוד לרחם המקודש והשמור, שער שנפתח לעיתים רחוקות. שאנחנו חוות גבולות שלא מוגדרים מספיק במערכת היחסים המינית/זוגית שלנו, או אפילו בעבודה יכול להיווצר הרבה מחלות וביטויים פיזיים שקשורים למחלות עריה. מחלות אלו יכולות להיגרם גם באשמה שיש לנו מהנאה מינית. גם ניצול מיני וטראומות מיניות יכולות לגרום לתופעות שאפרט מטה. ניצול מיני גם יכול להיות שאישה מנצלת את יחסי המין לזכות בביטחון פיזי או רגשי במקום להנאה הדדית.

הביטויים הפיזיים רבים יכולים להיווצר - הרפס, יבלות- פיפלומה (PHV), כאבים כרוניים בנרתיק, דלקות בנרתיק, סרטן צוואר הרחם ועוד.

80% מתאי החיסון בגוף נמצאים במשטחים הרירים כגון הנרתיק, השפכה ושלפוחית השתן. לכן מאוד הגיוני שברגע שיהיה סטרס כלשהו בגוף זה המקום הראשון שבו יהיה חוסר איזון שייווצר דלקת או כאב, בעצם זה המקום הראשון שקו ההגנה לא יעבוד.

❥ הרחם שחלות וחצוצרות - (יש הבדלים בין האברים אבל החלטתי להניח אותם יחד)

הרחם עבור האישה הוא תחושת העצמי הפנימי שלה, סמל לחלומות שלה ומה שהיא רוצה להוליד. הרחם הוא המקום שבו אפשר לגדל תינוק או ליילד פרויקט. שיש מחלה ברחם זה מסמל את אמונתה של האישה בעצמה וכמה היא ביקורתית כלפי עצמה.

אברי הרבייה קשורים לצ׳אקרה השנייה, ובריאותם תלויה האם האישה מרגישה שהיא מוכשרת מספיק כדי ליצור שפע ויציבות כלכלי ורגשית להביע את יצירותיה. שהאישה לא מרגישה שזה אפשרי עבורה היא יכולה ליצור ביטויים פיזים ברחם כגון שרירנים או אנדרומטריוזס או בשחלות. הדפוס הנפשי הנפות ביותר שגורם למחלות הוא אישה שרוצה להשתחרר מהתנהגות מגבילה במע׳ יחסים אבל מפחדת מהעצמאות שיביא השינוי.

❥ הריון - הרחם הוא גם המקום שבו מתרחש הריון, הריון הוא גם היכולת להגות רעיון או לייצר חיים עם אחר, לתת לדבר להיוולד. לפעמים יכול להיות חוסר אנרגיה או אמונה שאפשר לייצר חיים חדשים, חוסר אמונה בתהליך הלידה או פחד ממה שהילד יביא לחיים וזה יכול להוביל בפן הפיזי בקושי להיכנס להריון או הפלות.

❥ מחזוריות וווסת - מחזוריות הווסת מחברת אותנו למחזוריות הגדולה מאיתנו, מחזוריות הטבע, לגאות ושפל שינוי תמידי. החיבור למחזוריות מחבר אותנו לתבונה אינטואטיבית של הטבע ולמחזוריות שקורת תמיד, חושך ואור, יום ולילה. שיש לנו קושי לראות את הצד החשוך, את הצד השני, לראות את הגם וגם ולקבל גם רגשות ״שלילים״ יכול להיות שייווצר אצלנו קשיים סביב הווסת שלנו.

הביטויים הפיזיים האפשריים הם העדר ווסת, ווסת לא סידרה, דימום מוגבר או כל תסמונות הPMS.

המלצה- להתחבר לכל החלקים בתוכך, גם הלא יפים וחשוכים.

ברגע שאנחנו מערכיות את המחזוריות שלנו על כל גווניה אנחנו מתחילות להירפא ברמה הורמנולית ומבחינה רגשית יחד.

❥ שדיים - השדיים הם המטפרואה הגופנית של נתינה וקבלה והם מסמלים הזנה ושפע. נשים המון מעניקות מעניקות מעניקות עד שלא נשאר שום דבר. השדיים מייצגות את ההבעה הרגשית שלנו, הם מעל צ׳אקרת הלב שבו מאוחסנים צער או לב שבור. לפעמים יש לנו קושי בלהרגיש, ולהביע רגשות, או חוסר איזון בין קירבה לעצמי לבין קירבה לאחרים, או אי דאגה לעצמי. במצבים כאלה הביטוי הפיזי יכול להיות היווצרות ציסטות בשדיים או סרטן השד.

סרטן שד קשור בדר״כ לצורך להכיל ולהזין את עצמנו, שזה לא מאוזן יכול להיווצר סרטן.

❥ מערכת השתן - מערכת השתן קשורה למערכת המים בגוף, ומים מסמלים רגשות. מערכת השתן מסמלת את היכולת להרגיש לעומק ולהתפרק שצריך. שיש לנו חוסר איזון רגשי כמו כעס כרוני, חוסר ביטוי רגשי ביחסים או תלות ביחסים זה יכול להתפתח לדלקות כרוניות בדרכי השתן.

זעם באנגלית נקרא גם pissed off - שנשמע כמו piss- שתן. באמת זיהומים רבים בדרכי השתן יכולים להיות הדרך של הגוף לשחרר כעס.

אם יש לך הרבה דלקות בדרכי השתן, אני מציעה רגע להתבונן מה קורה יממה לפני היווצרות הדלקת?

ːːːːːːːːːːːːː

גילוי נאות - הרבה מהידע הזה לקוח מהספר המופלא ׳גופה של אישה, תבונתה של אישה׳ של ד"ר נורת׳רופ וכן מהספר Wild Feminine.

הידע גם לקוח מתוך הקליניקה וממחקר עצמי 😍😅

ːːːːːːːːːːːːː

אני רוצה גם להביא פה סיפור אישי שלי (מיני רבים שאפשר לכתוב עליהם).

אני יכולה למצוא את עצמי בין המילים שכתבתי, בעיקר סביב פטריות בנרתיק.

כמעט בכל פעם שיש לי פטריה זה כי חציתי גבול של עצמי או שלא תקשרתי גבול.

לפני כמה חודשים היה לי מקרה כזה שבו מישהו עינג אותי, אבל באמצע הלך ועשה משהו אחר בלי להודיע לי. ממש התכווצתי, כי יש לי גבול ברור שהפסקת המגע בי לא יכול להיות בהפתעה.

ובאמת יום אחרי זה הופיע לי פטריה קשה 😞😞

ːːːːːːːːːːːːː

אני מקווה שהמאמר הזה תמך בכן להרחיב את המפגש בין הגוף-נפש, תודעה ורוח.

קחו רגע להקשיב לגוף, להבין שהגוף מוסר מסרים דרך כאב וחוסר נוחות.

ברגע שיש הקשבה, הבנה והפנמה, שם יש פתח ושער לריפוי.

לגבי אפשרות לריפוי הוליסטי מעבר לעבודה רגשית עמוקה אשאיר לפוסט אחר.

בינתיים ספרו לי אם אתן מוצאות את עצמכן בין המילים הללו וספרו סיפורי ריפוי משלכן 🙏🙏🙏

אסיים בתפילה - מי ייתן שנתחבר עמוק לרחמנו ונניח שם אדמה טובה ומזינה עבורנו, ועבור כל מי שסביבנו 🙏



33 צפיות0 תגובות
א.png
bottom of page