מחזוריות האישה, מחזוריות הטבע והקשר לקורונה♀☯
top of page

מחזוריות האישה, מחזוריות הטבע והקשר לקורונה♀☯

המחזוריות של האישה משקפת בשיעור קטן את המחזוריות של הטבע כמו גאות ושפל, חילופי עונות ועוד. המחזוריות של האישה גם בעולם המודרני מושפעת מהלבנה.

רוב הנשים (לפי מחקרים) מקבלות את דם הווסת בלבנה חסרה ומבייצות בלבנה מלאה כאשר הם נחשפות לאור הלבנה לאורך זמן. הלבנה שולטת בזרימת הנוזלים - גאות ושפל באוקינוס וגם בנוזלי גוף האישה ומשפיעה גם כל החלומות והתת מודע שלנו.

בזמן המחזוריות שלנו כנשים יש גם תבונות שונות שבאות לידי ביטוי.

♀☯

את המחזוריות ניתן לחלק ל4 עונות: ♀ ווסת ♀אחרי ווסת עד לביוץ ♀ ביוץ ♀לאחר ביוץ עד הווסת הבאה

את 4 העונות הללו אפשר להקביל לעונות של קיץ, סתיו אביב וחורף. אבל היום נתמקד בשתי העונות הארוכות יותר:

1. מסוף הווסת ועד הביוץ - שלב הביצית שמתפתחת - שלב פולקולרי - שלב של השראה - יאנג. 2. מאחרי הביוץ עד הווסת הבאה - שלב הלוטלי - שלב של מחשבה - יין.

מסוף הווסת ועד הביוץ - הגוף שלנו מתחיל להבשיל ביצית, זהו זמן של יציאה לעולם, אנרגיה מתפרצת של עשייה, הרבה נשים מוצאות שהם בשיא הביטוי שלהן. בתקופה הזו נשים גם פוריות יותר, מושכות יותר, פיזית השיער והעור משתנה ומפרישות פרמונים של משיכה. זה גם התקופה היאנגית - אנרגיה של השמש, קיץ, עשייה - אנרגיה של תא הזרע שפועל ושוחה. זו גם התקופה שהחברה המערבית מאוד מעריכה. החברה שלנו אוהבת עשייה, ביוץ, יופי, אנרגטיות ויציאה תמידית החוצה. מי שנח נחשב ״עצלן״ ואין לו ערך.

החצי השני של המחזוריות, השלב הלוטלי מתרחש מלאחר הביוץ ועד לווסת הוא זמן של האטה, התכנסות. זה זמן שבו כל מה שלא טיפלנו בו יצוף ויעלה. בזמן הזה אנו נסוגות באופן די טבעי מפעילות מוחצנת להתכנסות. בזמן הזה הגוף בעצם חושב שאנחנו בהריון, ומתוכן ללדת את הדבר הבא. בסוף השלב הזה מגיעה השלה גדולה של דם הווסת ואיתו יוצא כל מה שלא משרת אותנו. הירח נקטן, וכך גם נשים רבות מרגישות בזמן הזה מעין אפלה, בדומה לירח החסר. התקופה הזו, מקבילה לאנרגיה של יין - זמן שהייה, מנוחה והמתנה - זמן של לילה וחושך.

מכיון שהחברה שלנו בעיקר מעריכה מידע הגיוני, נשים רבות לא מקשיבות בתקופה הזו למידע האינטואיטיבי שמגיע בחלומות, ברגשות ובתשוקות. נשים רבות חושבות שזה זמן של הורמונים משתוללים וקוראות לזה PMS במקום להבין שיש פה זמן לקשב גבוה לעצמנו, זמן של ידיעה פנימית עמוקה. בזמן טרום הוסת יש חיבור לקסם שלנו - אנחנו קרובות יותר לדברים החשובים בחיינו - נוטות יותר לבכות והרגישות גדלה. התובנות הגבוהות מגיעות בחשכה. אם אנחנו חוסמות את המידע המגיע אלינו במחצית השניה של המחזור הווסת אז זה יחזור אלינו כתסמונת קדם וסתית PMS.

ברגע שאישה מתחילה להקשיב למחזוריות שלה ולהבין שזה בעצם הנחיה פנימית עמוקה, הנחיה רוחנית אנחנו מתחילות להירפא מבחינה הורמונלית ורגשית - כולל ירידה בPMS וכאבים בזמן ווסת!!

♀☯♀☯♀☯♀☯

הזמן של הקורונה הפך את העולם מאנרגיה של זרע לאנרגיה של ביצית. מיאנג ליין. מכיון שהעולם הגזים ולקח לאנרגיה מאוד חזקה של עשייה אז האנרגיה של השהייה תובעת את שלה. זה בעצם ווסת כלל עולמית :)

זה זמן שאנחנו מתבקשים להיות במנוחה, שכיבה, בידוד, שהייה. אנחנו מתבקשות להקשיב ולהיות. (ברור לי שזה לא נכון על כולנו - הרופאים, האחיות וכל העובדים החיונים עובדים אף קשה יותר).

ואני שואלת: האם אנחנו כחברה יכולים לשבת, לשהות, לבהות ופשוט להיות? האם אנחנו יכולים לתת זמן למשהו חדש להיוולד מאתנו? האם אנחנו יכולים לדמיין עולם לאחר הקורונה שבו יש איזון יותר טוב בין יאנג ליין? האם אנחנו יכולים לעצור ולהקשיב לעומק של האינטואציה, לקולות בתוכנו? האם הגברים בינינו מתקשים יותר להיות באנרגיה של יין מהנשים?

זהו זמן יצירתי, התעוררות של רעיונות. בואו נשהה שם.

אני רוצה לאחל לכולנו זמן מבורך לכולנו של שהייה. גם לאלה שזה כבר מסתכנרן עם המקצב הפנימי שלנו וגם כאלה שזה סותר וקשה להם עם העצירה. זהו זמן מקודש, ואם נזכה לשבת ולהקשיב אז לא יהיו את הכאבים של התסמונת הקדם ווסתית העולמית. נוכל להשיל באופן הרמוני את מה שכבר לא משרת אותנו, להשיל את דם הווסת ולהרשות למשהו חדש להיכנס.

♀☯♀☯♀☯♀☯

חג פסח שמח של השלה ובהייה

♀☯♀☯♀☯♀☯

תודה ל עינת לב שבזכותה למדתי הרבה מהידע הזה וגם לספר הנפלא ״גופה של אישה תבונתה של אישה״ של ד״ר כריסטיאן נורת׳רופ. תודה ללימודי נשים המעצימיים גינקוסופיה- חכמת האישה השלמה.




42 צפיות0 תגובות
א.png
bottom of page