סווט לפות ⫸
top of page

סווט לפות ⫸

אני ברצון להביא יותר ידע חשוב לנשים במרחב הפייסבוקי והיום אני רוצה להכיר לכן את הוויסטים Vagina Sweat. למעשה מדובר בסווט לודג' וגינאלי, שהוא טיפול המוכר בתרבויות עתיקות רבות.

התוודעתי לסווט לפות רק לפני כשנה בפסטיבל אש נשית שאבישג זלוף המהממת הפיקה. הנחתה בפסטיבל עוד אישה מהממת עינת לב שהכירה לנו את הוויסטים. מאז פגשתי את עינת כמה פעמים וכל הידע הנשי שלה מקודש ומופלא. בעקבות ההכרות התחלתי להשתמש בעצמי בסווט לפות.

בעצם מדובר על ישיבה מעל סיר של אדים חמים שבו יש צמחי מרפא שונים. החומרים האתריים שבצמחים חודרים לגוף דרך פתח הנרתיק ועושים את פעולת הריפוי שלהם.

הסווט מנקה את הרחם ומרכך את כל אברי הרבייה הנשים - השפתיים, הנרתיק, הפרינאום, ועולים עד לרחם חצוצרות ושחלות. האדים בעצם מחממים את האזור וגורמים לתנועה וזרימה באגן.

זה דרך ביתית מעולה להתחבר לנרתיק ולאגן הנשי וגם לפתור כל מיני בעיות גניקולוגיות.

אני משתמשת בסווט גם באופן אישי וגם התחלתי להדריך מטופלות בקליניקה. בתמונה צילמתי רגע אחרי שהמטופלת יצאה את הסיר עם הצמחים והכיסא המופלא שנבנה בדיוק בשביל זה (תודות לשירה אור).

הסווט מתאים לנשים בכל מיני מצבים, אפשר גם להשתמש ״רק״ בשביל חיבור ליוני וריכוך האזור אבל גם עבור קשיים סביב ווסת - מוסת ארוכה ומתעכבת ועד ווסת מגמגמת וכאבים חזקים ברחם. בעצם שימוש במהלך השבוע לפני הווסת ישפיע על הווסת שהיא תגיע. הסווט גם מתאים לכאבים בחדירה וסביב חיבור למיניות ולפני כל הליך רפואי ופולשני לאזור (לפני טיפול פוריות וכדומה).

חשוב - הסווט לא מתאים בזמן הריון, בדימום עצמו (בווסת או ישר אחרי לידה) ועם יש פטריה או דלקת פעילה וכן אם יש לך התקן תוך רחמי.

הכנת הסווט ⫸

להכנת הסווט צריך קודם כל ללקט את הצמחים שאת רוצה להשתמש בהם (אכתוב על הצמחים בהמשך). שאנחנו מלקטות את הצמחים כדאי לעשות זאת בכוונה ובתפילה לריפוי אותו אנו מבקשות. אפשר גם לקחת רגע עם כל צמח, לבקש לקחת קצת ממנו עבור רפואה לשים את מה שקטפת ליד הלב ולהרגיש את הצמח. לאחר מכן ניתן להכניס את הצמחים לסיר שממלאות עד לחצי במים, ומניחות על האש עם מכסה על לרתיחה, ונותנות עוד כמה דקות של בישול. לאחר מכן כדאי לתת לסיר לשבת 10 דקות ולהתקרר קצת.

תניחי את הסיר מתחת לכסא ירח (מותאם במיוחד לסווט לפות) או מתחת לכיסא שמונח על הצד שלו (שימי לב שהסיר רותח!). אפשר גם להניח קערה בתוך האסלה. כדאי להוריד תחתונים ולשים סביבך שמיכה כדי שהאדים לא יברחו. לאט לאט לפתוח את מכסה הסיר ולתת לאדים לעלות למעלה, שימי לב שזה לא שורף או חם מידי. אם חם מידי חכי עוד כמה רגעים. כדאי לשבת כ-20 דקות במדיטציה ובמיינדפולנס, להתענג על הריפוי שמתרחש עכשיו בגופך. אם נהיה קר אפשר להוסיף מים חמים. אפשר כמובן לשים מוזיקה מרגיעה ונעימה.

צמחי מרפא ⫸

בורכנו סביבנו בגינתינו בשלל צמחי מרפא נפלאים כגון רוזמרין, אורגנו, לוונדר, בזיליקום, קמומיל, לואיזה, עשב לימון, שן ארי, אזוב, קלנדולה, ורד, גרניום לימוני, שיבה ועוד. ניתן להשתמש בהם טריים או מיובשים. שימי <3 שבשימוש בטריים צריך יותר מהצמח. לא להשתמש במרווה או בנענע כי הן מייבשות את הפות.

תבחרי את הצמחים שאת מתחברת ואוהבת את הריח והאנרגטיקה שלהם.

תדירות ⫸

כדאי לעשות סווט לפות לפחות פעם בחודש רצוי לפני הווסת. כמובן שאפשר גם יותר או מתי שאת מרגישה שזה ייטיב איתך.

חשוב לזכור ⫸

כל אישה היא שונה ומיוחדת וכל צמח משפיע עלינו בדרך אחרת. לכן חשוב מאוד להיות קשובה לעצמך ולאיך הצמחים משפיעים עליך. אם משהו מעקצץ או לא נעים תחפשי שילוב צמחים חדש. זה אמור להיות מפנק ומרגיע. ותזכרי שיכול להיות שההפרשות לאחר הסווט יהיו קצת שונות מהרגיל וגם הווסת הבאה.

שיהיה סווט נפלא ומרפא!

*תודה גם ללימודי גינקוסופיה- חכמת האישה השלמה שבו העמקנו בלימוד על חכמת האישה וצמחי מרפא.



34 צפיות0 תגובות
א.png
bottom of page